Social

Deze dingen kun je beter niet doen op LinkedIn

Als LinkedIn specialist wordt je geregeld gevraagd wat de geschreven en ongeschreven regels zijn van LinkedIn. Een lastige vraag omdat het er maar net vanaf hangt hoe je je wilt profileren op LinkedIn en wat je uiteindelijke doel is met het aanwezig zijn op dit social media kanaal. Toch zijn er wel enkele don’ts voor op LinkedIn die niet meer kunnen. Wij hebben ze voor je op een rijtje gezet in deze handige LinkedIn blog. Doe er je voordeel mee met jouw social media marketing!

Je netwerkgrootte of SEO-termen vermelden in je naam

Het is echt niet nodig om jouw aantal connecties te vermelden in jouw LinkedIn naam. Daarnaast is het ook in strijd met de LinkedIn gebruikersvoorwaarden waarmee je bij de aanmaak van jouw account akkoord mee bent gegaan. Ook hoef je geen SEO-termen in jouw naam te vermelden, dit heeft namelijk geen enkel effect op de mate waarin je gevonden wordt in de zoekbalk van LinkedIn of op Google. Niet doen dus want het wekt alleen maar irritatie op bij jouw mede-LinkedIn gebruikers.

Standaard uitnodigingen versturen

Elke LinkedIn specialist heeft er wel eens meerdere binnen gekregen, een standaard LinkedIn uitnodiging. Tegenwoordig wordt dit niet meer als professioneel gezien, maar eerder als gemakzuchtig. Je kunt het bijna vergelijken met een netwerkborrel waar je alleen visitekaartjes uitdeelt, maar niet de moeite neemt om mensen de hand te schudden of een praatje te maken. En wanneer je jezelf een LinkedIn specialist noemt dan kan je dit al helemaal niet meer maken.

Verzin een mooi standaard bericht en pas deze aan naar de personen waar jij een connectie mee wilt maken. Er zijn altijd wel goede redenen om met iemand te connecten toch? Benoem deze redenen dan ook, die andere persoon zal zich vereert voelen dat hij wordt uitgenodigd voor een connectie. En je weet maar nooit wat je voor elkaar kunt betekenen in de toekomst.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *