SEA,  SEO

Voordelen van online marketing

Een belangrijk voordeel van het gebruik van online kanalen voor het op de markt brengen van een bedrijf of product is de mogelijkheid om de impact van een bepaald kanaal te meten, evenals hoe bezoekers die via verschillende kanalen zijn verkregen, communiceren met een website of ervaring op de bestemmingspagina. Van de bezoekers die converteren naar betalende klanten, kan verdere analyse worden gedaan om te bepalen welke kanalen het meest effectief zijn bij het verwerven van waardevolle klanten (Bron: https://positivedigits.com/).

Wanneer u bezig bent met online marketing ligt er veel meer achter alleen de bereikbaarheid van het bedrijf te vergroten. Met alle data die u vergaart kunt u namelijk meer dan u denkt. Analytics voor web- of mobiele app-ervaringen kunnen helpen bij het bepalen van het volgende:

  • Welke online marketingkanalen zijn het meest kosteneffectief bij het werven van klanten, gebaseerd op de conversieratio van bezoekers aan klanten, en de kosten van die bezoekers.
  • Welke kanalen zijn effectief in het verwerven en genereren van een hogere levensduur waarde voor klanten, zoals e-mailmarketing, wat terugkerende aankopen aan eerdere klanten stimuleert.
  • Welke cohorten van klanten vertonen sterk betrokkenheid gedrag en een hoog potentieel voor meer verkoop – zoals software of mobiele apps, die verwachten meer producten te verkopen aan klanten met een hoge betrokkenheid.
  • Online Marketing Tools

Er zijn een aantal tools die kunnen worden gebruikt om een robuust online marketing programma op te bouwen en te onderhouden. Sommige van deze tools vergen echter veel werk en een bedrijf heeft daarmee (als het geen apart online marketing branche heeft binnen het bedrijf) de hulp van een online marketing bureau. De tools zijn de volgende:

  • E-mailmarketing
  • Social Media Marketing
  • Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
  • Advertenties weergeven
  • Search Engine Marketing (SEM)
  • Evenementen & Webinars
  • A/B Testen & Website Optimalisatie
  • Contentmarketing
  • Videomarketing
  • Marketing Analytics
  • Marketing automatisering
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Content Management System (CMS)
  • PPC-advertenties (Pay-per-click)
  • LinkedIn-advertenties
  • Affiliate Marketing

Voor meer informatie over online marketing en het uitbesteden van online marketing voor uw bedrijf kunt u terecht bij: www.positivedigits.com.